Rühmatöö analüüs

Kirjeldan rühmatööd, mille eesmärgiks oli e-kursuse materjalide väljatöötamine. Vaja oli välja tuua kursuse eesmärgid, koostada õppematerjalid, ülesanded ning publitseerida materjal sobivas keskkonnas.

1) Rühma koosseis ja suhtlemine

Rühmas oli kolm liiget, kes asusid Eesti erinevates paikades. Näost näkku saime kokku vaid esimesel korral, kui rühmatöid jagati. Sel kontaktõppe päeval valisime oma rühmatöö teema ja planeerisime loodava kursuse ülesehituse. Edasine suhtlemine toimus nii e-maili kui skaibi vahendusel.

2) Rühmatöö raskused:

a) seoses tehtava ülesande mõistmisega. Rühma liikmete arusaam ülesandest ja selle teostamisest oli ühesugune ja selles osas mingeid raskusi ega erimeelsusi polnud. Iga rühmaliikme poolt tehtud ettepanekud arutati ühiselt läbi ja lepiti kokku teostuses. Üks rühma liikmetest koostas tehtava töö struktuuri (skeemi), jagas seda Google docsi vahendusel teistega ja teised rühmaliikmed tegid omapoolsed täiendused ja parandused.

b) seoses rühmaliikmete vahel ülesannete jagamisega. Esialgu jagasime töö rühmas nii, et iga rühmaliige pidi koostama ühe peatüki loodavast e-kursusest (nii eesmärgid, materjalid kui ülesanded). Seega võib väita, et alustasime oma rühmatööd ühisõppe meetodil. Üsna pea selgus, et selline ülesannete jagamine polnud otstarbekas, kuna rühma liikmete oskused ja kogemused olid erinevates valdkondades erinevad. Siis jagasime oma töö ümber nii, et igaüks tegeles enam selle valdkonnaga, milles ta tugevam oli ehk rakendus ühesõpe. Üks rühmaliige koostas peamiselt õppematerjali sisulise osa, teine formuleeris eesmärgid ja koostas õpiülesanded ning kolmas tegeles materjali üleslaadimisega eXe Learning keskkonda.

Mida oleks võinud teisiti teha? Aega oleks kokku hoidnud see, kui oleksime algul kohe teinud omavahel selgeks, milles kellegi tugevamad küljed seisnevad ja jaganud ülesanded vastavalt sellele.

3) Olles lugenud kaaslaste kirjutisi antud teemal, arvan, et jagatud arusaamise kujunemiseks rühmas on vajalik: rühmakaaslaste üksteisest lugupidamine, iga rühmaliikme tugevuste väljaselgitamine, rühmajuhi (koordinaatori) olemasolu, ajaplaneering, rühmaliikmete ühise arusaama kujunemine täidetavast ülesandest, kõigile vastuvõetava ja jõukohase õpikeskkonna valik.

4) Meie ühistöö loomisel oli esialgseks keskkonnaks Weebly, mis pakkus piisavalt võimalusi töö tegemiseks ja teiste poolt koostatud osades paranduste tegemiseks. Esialgse keskkonna valik oli kokku lepitud juba töö alustamisel ja sobis kõigile rühma liikmetele.

Rubriigid: Kodutööd, sildid: , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar