“6 mütsi meetod”

“6 mütsi meetod” on üks võimalus panna õppijad arutlema mingi probleemi, situatsiooni või ka näiteks definitsiooni üle. Viimast kasutati just kursuse “Aktiivõpe informaatikatunnis” käigus. Õppijal on võimalus püstitatud teemal arvamust avaldada, valides vastavalt sellele ka mütsi värvi: valge-küsimuste esitamiseks, punase-väljendamaks emotsioone, musta-kriitilisteks märkusteks, rohelise-uute ideede esitamiseks, sinise-arutelu suunamiseks, kollase-praktilise väärtuse väljatoomiseks.

Meetodit oleks hea kasutada rühmaarutelu korral. Üks võimalus on seada reegliks, et iga rühma liige peab kasutama probleemi analüüsimisel teatud arvu mütse, ehk siis käsitlema püstitatud probleemi mitmest vaatenurgast. Teine võimalus on, et kõik rühma liikmed kasutavad järjest kõiki mütse. Sellisest arutelust tuleb siis lõpus teha ka kokkuvõte, kusjuures tulemuseks ei pruugi olla vaid üks lahendus.

Näide: e-kursus “Õppematerjalide loomine Hot Potatoes abil”. Kursuse juhendaja saab juba kursuse algul algatada arutelu antud keskkonna võimaluste (kasutamise otstarbekuse)  üle. Kogu kursuse vältel on õppijail võimalus oma arvamust avaldada, kusjuures võib taotleda, et iga kursuslane peab kasutama kõiki  mütse. Hiljem on hea ka jälgida, kas ja /või kuidas on arvamused kujunenud või muutunud kursuse teemade läbimise jooksul. See on ühelt poolt tagasiside kursuse juhendajale, teiselt poolt on pidanud iga õppija mõtlema nimetatud õpikeskkonna plusside ja miinuste ning ka alternatiivsete variantide üle.

Rubriigid: Kodutööd, sildid: . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar